Pages

Monday 7 December 2015

Day 1 : Putus pampers AAM


hi,
Alhamdulillah hari ni dapat jugak mulakan misi nak putuskan pampers amar..
tahun depan nak hantar amar pegi school so kena la buat jugak :)
.
.
aku follow tips yang aku share sebelum ni TIPS PUTUS PAMPERS
yang aku dapat dari FB..aku pun tak ada pengalaman sebelum ni..so cuba jela follow tips yang ada.
mudah mudahan berkesan untuk amar..In shaa Allah
.


.
PENGALAMAN 
HARI PERTAMA :

- permulaan before mandi pagi, aku start cakap dekat amar pasal tak payah pakai pampers..
cth ayat " abang hari ni tak payah pakai pampers k" "abang dah besar kan? tahun depan nak pegi school " hurmmm mula2 okay..muka ceria..maybe tak berapa faham..
- after mandi...ambik seluar dan baju hulur dekat amar...tupp tupp tanya " pampers mana mama?" haiyoooo...okay cover lagi...pujuk lagi dengan macam2 ayat drama aku..hahaha..melalak macam kena pukul..ayat dia dok ulang " Aman nak pakai pamperssssss!" lepas tu lari kluar bilik....
Dah tu aku teros sorok pampers dalam almari......................dan drama lagii!! hahaha
" abanggggg pampers abang habissss " "petang ni baba belikan pampers baru okayy"
terus dia jawab " ohhh pampers abis...okay.." terus sarung seluar..muahehehehe! berjaya.....!
.
.
so far sampai ke petang masih terkawal..4 kali tukar seluar..sekali je terkencing banyak..yang 3 kali under control..dia pun pandai nak cebok sendiri ( memang dah ajar awal )
.
.
- malam amar still pakai pampers sebab tak jumpa pelapik utk cover kencing malam..hihi
.

TIPS ADDA AZIZ :
- perlu drama sebabak sikit bagi anak kita percaya (bukan niat menipu tapi nak ajar je)
- sorokkan pampers lebih awal
- jangan terlalu memaksa

.
good night!

No comments: