Wednesday, 11 January 2017

Permulaan 2017

Bismillah,

2017, permulaan yang bagaimanakah? Hmm

Menghadap blog pun dah tak gagah, apatah lagi nak hadap kehidupan yang nyata. 2017 permulaan yang penuh drama.

Allahu, aku rapuh. Segala.
Luar dalam. Tak mampu dah.

Sunday, 6 November 2016

Al Fatihah buat Ambok.

Ahad lepas.
Dapat berita sedih dari pontian.

Ambok (atok) sebelah suami meninggal dunia. Rasa macam tak percaya sangat..ambok baik, suka layankan cucu cicit dia..

.
Moga ambok tenang disana..Ameen..kami sayang ambok..walaupun ambok nampak garang..tapi baik sangat..
.
Hj Mohd nor bin Hj Daeng Matemu

Friday, 4 November 2016

Dialog pagi tadi 💗

AA : adikkkk !  Kenape minum air aman ???!! Tu kan air aman, adik pegi la minum dekat sanaaaa.....(nada marah)

AY : ala...ayicop minum sikit je...sikit je tau...hmm maaf (cakap dalam slengg dia)

AA : lain kali jangan buat lagi tau..adik minum air adik sendiri..

AY : hmmm yela..

Allahuakbar..bijaknya anak2 mama..sejuk perut mama !  Tak sia2 mama ajar mintak maaf kalau buat salah..tapi gaya ayicop cakap tu memang klakar & comel..geram mama tau !!  Kalau engkorang dah besar gado2, baca entry ni..mama pesan..air dicincang takkan putus..belajar memaafkan okay..

.
Tapi lepas 15 minit, mula laaa rebut itu ini...alahaiii..anak2 macam tu la..hihi

Xoxo
Adda aziz

Thursday, 3 November 2016

Semua NAIK !

Lately banyak sangat isu barang naik..naik lemas aku..ahahaha !

Hmm tak tau nak kata apa. Yelah aku ni kan meniaga makanan, bila barang naik tinggi la kos tu kan. Tapi dalam masa sama tak mau bagi harga makanan (dah masak) tu mahal. Nak taknak kena la dapat untung sikit pun tak apa dari orang cakap mahal.

Heyy sabau jela..negara masih aman damai makmur sejahtera !  Ahahaha.. Apa nak kata..kalau pak menteri paham tak apa jugak !  Kami ni bisnes kecik-kecik je..warung depan rumah je, memang tak bayar sewa, tapi bayar lesen ! Cis cis cis !! (ayattahangeram) bahahahha..

K bai
Xoxo
Addaaziz