Monday, 18 January 2016

suatu kesakitan.


hidup ni kan macam roda,
bila kat atas semua sanjung & puji melangit
tolong itu ini, cakap apa pun mereka sokong
tapi bila kita jatuh terduduk
mereka lari seperti tidak dikenali
realiti.

aku dah merasa.
paling sukar bila jatuh,mereka buat taik
jadi batu ditengah
iya tanpa sedar
bila sedar kau hanya mampu ber "huhu"
tangis dalam senyum
mereka?
pastinya bergembira sambil ber cha cha, wallah!

kau akan buntu, macam batu tak bergerak
atas kepala walaupun kau dah kuis sekuat hati.
tak mampu,
pasti memori ketika bersama akan berdansa sentiasa,
bukan untuk dinikmati, tapi jiwa perit
kau hanya mampu diam dan usir dalam kelam.
sakit tahu.

mereka tak tahu,
tapi Tuhan tahu, aku yakin itu
jadi aku biarkan mereka terus berdansa, dan terus..
aku yakin ada peluang dan semangat lain untuk aku.
mereka, pergi lah jauh dari aku. anggap tak mengenali
mungkin itu lebih baik.


#Alhamdulillah untuk semua ini


No comments: