Pages

Friday 15 July 2016

Aidilfitri 2016 : erti bersyukur dalam kesederhanaan #alhamdulillah

Assalamualaikum.


rasanya belum terlambat lagi nak ucapkan


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN
#salamkosongkosong 


tahun ni raya dengan penuh kesyukuran dan serba sederhana. rasa lebih bermakna!
tahun ni baju raya pun ala kadar je (untuk aku la) sehelai je! yang lain pakai yang ada atau yang orang belanja ( entry lain ) he he he

cerita raya pertama?

tahun ni, beraya tanpa nenek tersayang (sebelah abah), rasa tak lengkap dengan celoteh nek pagi raya, hmmm T_T
kebiasaannya dua tiga hari sebelum raya nek dah kecoh tak tentu arah dengan ketupat dia. hari2 dok tanya kuih raya dia (biasanya emak buatkkan)

Al Fatihah buat nenek Hjh BESAH AHMAD, moga ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Ameen Ya rabbalamin.


pukul 6.00 pagi dah bangun, sebelum kejutkan anak2 aku kejut suami dulu, bagi dia siap nak pegi sembahyang raya.
baju diorang aku dah settle gosok dari malam tu, senang tak rebut iron! he he he

pukul 7.00 pagi kejut anak2. Ariq yusuff paling payah nak bangun. amar mikail dah set dalam kelapa dia nak raya so masa kejut tu dok sebut2 raya. laju je beliau bangun. hi hi hi

baba & anak2 dah gerak pegi rumah nek alang dulu, aku gerak kemudian sebabnya tak boleh solat. dan ambik kesempatan nak make up sakan! muahaha. ( bila lagikkkk )

dah siap make up segala bagai baru gerak pegi rumah nek alang aka makcik aku :) memang wajib berkumpul kat sana pagi raya.


mat ari aye! (pehal muka aku?)



big family aku..semua ada kecuali mak abah. hehe
tema kuning, asalkan ada warna kuning!


adik & sepupu sepapat


abang apis, aku & adik atin. ni je yang sengal. lain dah meningkat usio! ahaha



petang 1 syawal tu aku gerak balik pontian pulak. raya sana, tak balik kang menangis laki aku tepi bucu! kah kah kah. dok termenung ingat burasak bagai..
aku pun dari awal dah setuju nak balik johor raya pertama. sana syokk collect duit rayo! he heww

Alhamdulillah raya yang meriah dalam sederhana. 
actually raya bagi aku tak perlu pakaian yang mahal, kasut yang mahal yang penting HATI KENA MAHAL. FULL KASIH SAYANG. itu dah cukup.anak2 happy, Alhamdulillah :)

tangg kasut tuh, pagi raya dah buat hal. hahaha. kasut raya putus. almaklum kasut rm15. pegi rumah alang mintak gam, sebab nak gam kasut. HAHA (laki aku dok ketawa je) 

syukur baaaa syukurrr..lalalala



dengan sepupu sepapat sebelah suami. depa memang kaki bergambo!
tu yang buat meriah..hehehe


next entry kita story lagi pasal raya okay,
xoxo
adda aziz



No comments: