Wednesday, 18 June 2014

Mata Rabak..

Dua , tiga hari ni mata aku jadi "mata panda"...kenapa??
sebabnya, akhir2 ni amar mikail susah sangat nak tidur malam..
lepas tu dia meragam je tengah malam.

kesah 1 : 

hari ahad malam isnin lepas..
aku ni punya la tak boleh nak tidur lena sebab 
tak selesa dengan sakit pinggang ni..
tetiba pukul 2,3 pagi gitu la..
amar mikail terjaga dan melalak, 
sambil pukul2 aku..so macam biasa aku akan pujuk
dulu kemudian mintak tolong husband buatkan susu..
lepas minum sebotol dia tidur semula, tapi ambik masa..
pusing2 dulu kiri kanan..gosok2 kaki la..suruh garu badan dia..
suruh gosok perut..sampai dia lelap..biasanya macam tu lahhhh..
tapi malam aritu dia tidur kejapp lepas tu bangun balik..merengek..
aku bagi dia susu badan..dah lelap..dalam sejam macam tu..
bangunnnn semula..merengek lagi..
rasa macam nak naik angin je..tapi sabarrrr..pujuk lagi..
macam tu jela sampai ke pagi..aku sendiri tak larat nak bukak mata..
buat keputusan EL..sebabnya pening kepala tak cukup tidur dan 
sakit pinggang..

kesah 2 :

ha ni fresh lagi..kesah malam tadi,
aduhai amar mikail..awak memang buat mama
jadi kelawar!
malam tadi bila husband dah tidurkan amar dalam buai sambil
minum sebotol susu..rasa macam lega sikit..dan mengharap 
amar tak meragam bila angkat dia tidur sebelah aku..
KEBIASAANNYA amar tidur nyenyak sikit bila pakai buai..
TAPI malam tadi, tak menjadi..mungkin sebab aku angkat dia 
tidur sebelah aku atau memang dah rutin dia nak meragam macam gitu..
mula2 merengek, aku sumbatkan susu sebotol..habis sebotol..dia macam 
nak sambung susu badan tapi aku tak kasi sebab dalam 
proses nak cerai susu badan next entry la yo..bila pujuk2, nampak okay..
dia terlelap kejap..aku rasa baru setengah jam aku pejam mata, 
amar bangun semula..yang tak boleh blah tu dia siap senyum, 
lepas tu pegi kat perut aku, gesel2 hidung dia..konon2 geli la tuh!
aku pun layankan..gelak2 kejap..bila amar mikail baring semula,
buat macam biasa (garu,gosok perut dan lain2 ) nampak macam nak tidur dah..
tup..tup dia bangun pusing kiri kanan, macam orang tak boleh tidur..
aku pujuk dia tidur lagi..tetiba dia capai handfone aku,
"ma..atok atok" maksud dia suruh bukak cerita upin ipin..
tengah malam tengok upin ipin??ape kau bayang kan bila memalam anak nak 
bersengkang mata layan upin ipin..di sebabkan aku malas nak tengok amar mengamuk
aku bukak upin ipin dan biarkan dia layan sorang2..konon sambil tu aku
bole lelapkan mata..tapi tak menjadi, amar ajak mama dia tengok sekali..
waduhhh parahhh ni..aku buat keputusan drastik nak tidur jugak..
biar amar layan upin ipin sorang2..dapat la lelap kejap..
lepastu bangun semula bila video tu ter-pause sendiri..hurmmm..
pukul 5 lebih macam tu amar baru nak tidur...
sumbatkan jugak susu badans sebab aku dah tak tahan mengantuk..
dia lelap, aku pun lelap..


dan jadi la kes seterusnya, bangun lambat pagi tadi...
kalo ikotkan badan memang tak larat..
tapi ape kan daya, kena pegi kerja jugak..

PERSOALANNYA : BUDAK BILA NAK DAPAT ADIK MEMANG MACAM TU EH RAGAM DIA??


entry hakak panjang berjela arini..luahan rasa..muahihi
kalau ayat tunggang langgang tu ampun la ye..mamai..
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA!


kak da,
si mata panda, bukan dari china..
kekeke :P

2 comments:

Mama Safiy Arfan said...

aah sy rsa mmg budak nak dpt adik mmg gtu..dia akan buat peel mcm2 sbb nk perhatian.nt klo adik dh keluar lg parah peel dia..dengki ngn adik bagai..hehehe.sabar ye

nursuhada aziz said...

alahai sis, memang gitu ye? boleh tahan letih jugak ni..sob sob sob :'(