Pages

Saturday 30 January 2016

Ragam sungguh!


hello readers!

Hampir sebulan menjadi suri rumah sepenuh masa.
menguruskan anak2 dengan sendiri.
from A - Z! memang sangat mencabar mental dan fizikal.

aku respect pada suri rumah yang berjaya settle down anak2 tanpa 
mengamuk dan cakap sangat lemah lembut!
honestly aku belum mampu lagi.
Contoh hari ni, anak2 meragam kaw kaw punya.
aku punya tahap sampai menangis tahu.
alkisah, si abang kena rasuah macam2 harini!
" abang mandi dulu, lepas tu kita tengok kartun okay." ok baru nak mandi.
"abang makan nasi ye, mama suap dengan adik,kalau tak nak
tak payah tengok kartun langsung" ok baru nak makan.
dan macam2 lagi.................................drama sebabak!


berpeloh !


adik ariq
merengek segala bagai. tak kira apa situasi pun. 
ok faham baru baik demam, badan dan emosi baru nak stabil.
yang peningnya, dia pegang je kaki mama dia neh!hahaha
memang tak boleh lepas, kalau lepas pun ganti nak susu (BF)
aduh duhh duhh..
aku ni kusut fikirkan nak kejar 8 totebag nak di siapkan T_T
huuuwaaaa,,,,,,alahai anak! 
dengan ragam ariq yusuff harini sampai 5 kali tukar baju
tengahari siap nak mandi ala2 mandi petang..ayoyoo..



sampai lah aku jadi geram sesangat, lepas anak2 makan ubat
dengan geram dan mengamuknya aku 
(siap menangis sebab marah dan bersalahnya marah diorng..hmm)
paksa diorng tidur, peluk dua2, suruh pejam mata..
haaa langsung tidur!hahaha
Dapat la aku buat totebag aku..fuhh!


ini lah rutin aku hari ni. masih belajar jadi seorang Ibu untuk amanah Tuhan ini!





adda aziz :)

No comments: