Tuesday, 12 April 2016

DAA : IKAN TODAK BAKAR + SAMBAL KICAP

haaa..siapa pernah makan ikan todak? DI ULANGI IKAN TODAK!
ni yang lauk yang banyak kawan2 tanya dekat FB dan IG..
exotic ke?tak lah..korang je yang tak penah makan kott..hihi
ikan todak ni ada rasa sikit..pastu isi dia kental sikit..TULANG BIRU HIJAU...
kalau ikan todak yang kecik tulang dia biasa je..yang besar tu baru warna biru hijau..hihi
image google

image google


RESEPI IKAN TODAK BAKAR DAN SAMBAL KICAP

BAHAN :

ikan todak yang dah dibersihkan
garam 
kunyit


BAHAN SAMBAL KICAP :

cili padi (ikot brape pedas yang korang nak)
bawang putih
kicap manis
kicap masin
garam
air perahan limau


CARA - CARA :

untuk bakar ikan 


lumurkan ikan dengan garam dan kunyit
dan bakar..


sambal kicap 

blend semua bahan untuk sambal kicap..
adjust rasa..
dan siappppp...hehe






CURAHKAN ATAS IKAN YANG DAH SIAP BAKAR..
NYUMM NYUMMM ^^,


SELAMAT MENCUBA!

No comments: