Pages

Tuesday 12 April 2016

DAA : RESEPI TELUR IKAN BELIMBING BULUH



lauk ni kalau korang makan dengan nasi panas, kicap....perghhhhh pasti tambah 2,3 kali...
trust me!hahahahaha


lauk ni simple..tapi layannnn...lauk pemangkin selera orang cakap...
slain sambal tumis ikan bilis..


resepi ni aku masak ikot style aku tau..mak aku pun tak pernah ajar aku masak lauk ni..hihi


RESEPI TELUR IKAN BELIMBING BULUH

BAHAN - BAHAN :

Telur ikan (aku pakai telur ikan parang)
belimbing buluh
bawang merah
bawang putih
cili padi
lada hijau/merah
minyak
garam 

** perasakan telur ikan dengan garam dan kunyit**

ni la rupaaa belimbing buluh kalau korang tak kenal..heeee :P

CARA - CARA

1. panaskan minyak untuk tumis...tumis bawang merah dan putih..dah naik bau, masukkan cili dan lada..

2. kemudian masukkan telur ikan, dan hancurkan...kacau sampai garing2 sikit..nanti kan meletop2..lepastu masukkan belimbing buluh..gaul sebati...perasakn dengan garam..

4. tutup api, siap!




SELAMAT MENCUBA!
JANGAN LUPA MAKAN DENGAN NASI PANAS + KICAP


No comments: