Pages

Friday 13 June 2014

DIY : bantal adik baby ♥

Kerajinan mak buyong! entah erk mengandong kali ni memang aku rajin bebeno. tak macam masa preggy amar, dah la selebettt lepas tu malas. ahaks!

dah lama aku buat bantal ni, ade lah 2,3 minggu lepas kalau tak silap aku lah.hihi
nak update dekat blog asyik lupe je.
bila baca blog adik aku baru teringat aku ade buat DIY bantal untuk baby.hihi. bantal kepala je pon. simple je.hihi. actually aku nak ganti bantal moo moo aku tu. banyak koyak dah.

ni step aku buat bantal kepala :

barang yang perlu ada : gunting, marker pen, kapas/kekabu, kain felt (lagi elok pkai kain cotton)
kain felt tu aku beli dekat daiso. beli 2 keping. so modal rm 10 je.muahehehe :p

yang paling utama : mesin jahit (aku pakai mesin jahit mini je.hihi)

lakar pada kain dan pastikan besar sikit dari saiz bantal asal (untuk mudahkan jahit)

gunting ikut lakaran dan jahit di sekeliling, make sure jangan jahit sampai abis. sebab nak masukkan kapas.
after masuk kapas, baru la jahit pakai tangan.hihi. nak pakai mesin pun bole.
tapi mesin iols MINI sangat. susah nak jahit.kekeke

ini hasil dia..hahaha..ok la..tu pon amar dah lenjan. buat macam bantal sendirikkk!

k bai,
Adda Aziz,
mak buyong menjahit bantal ^^

2 comments:

y i e n said...

wahhh! bole bukak order ni :)

By adda aziz said...

hehehe..buat masa ni larat buat 1 je..akan datang tak tau la kan..In Shaa Allah ;)