Friday, 13 June 2014

Panasnya Malaysia..

Betul tak?
betul tak malaysia panas sangattt sekarang??
Aku yang preggy, pegi balik kerja jalan kaki ni memang terasa abis la penangan cuaca sekarang. Fuhhhh

"Air batu" memang peneman yang terbaikkk. "Sakit kepala" terus jadi kawan baik..haiyoooo
so aku nasihatkan korang untuk banyakkan minum air..baru badan korang boleh stabil..aku ni sehari bercawan air!Tekak ni haus je...

Lagi 1 kan..korang bole la mula tadah air untuk simpanan..lagi2 yang duduk selangor..maybe akan datang air kena catu lagi..panas terik ni maybe sampai lepas raya..so sediakan payung sebelum hujan..hihi

Tips musim panas :
★ banyak minum air putih
★ pakai payung jika jalan kaki
★ ambik vitamin @ supplement yang boleh bekalkan tenaga
★ dah kena panas tu balik rumah jangan terus mandi,lepak2 dulu. Kalau terus mandi boleh demam tau!
★ banyakkan aktiviti dirumah, sekali sekala buat outdoor aktiviti xpe.hihi


Adda aziz,
si pening kepala

2 comments:

Mama Safiy Arfan said...

Mmg pn mlm2..bpeluh ank..

nursuhada aziz said...

sama la, amar pun gitu tapi mama dia lagi teruk, siang malam berpeluh..hihi